Co nowego na CLLPSD #1

avatar Castey Około 1 miesięcy temu CLLPSD Update

W ostatnich dniach wprowadziliśmy kilka zmian na stronie. Są to raczej drobne rzeczy, ale to szczegóły tworzą całość. Poniżej mała lista zmian wprowadzona w ostatnich dniach:

  • Dodano archiwum czatu
  • Dodano listę użytkowników na stronie
  • Dodano wyświetlanie autora wiadomości prywatnej na liście
  • Poprawiono skalowanie się niektórych elementów strony
  • Poprawiono większość błędów z możliwością pisania jako osoba niezalogowana (możliwe, że coś nam umknęło)
  • Jakiś czas temu wprowadziliśmy system ankiet, jedną już nawet zrobiliśmy
  • Skrócono linki w menu górnym
  • Poprawiono szybkość ładowania czatu.

Lista jest raczej skromna, ale też i czasu nie było za wiele. Praca i życie prywatne (aż dziwne, że takowe jeszcze posiadamy) skutecznie odbierają godziny, które moglibyśmy poświęcić na tą stronę. W planach są jeszcze dwa nowe moduły na stronę, jednym z nich są cytaty, a drugi... Drugi na razie pozostanie tajemnicą. Na wersji rozwojowej strony można za to znaleźć np. microblog, który ostatecznie nie wejdzie do użytku. Microblog nie ma raczej sensu przy tak powszechnym wykorzystaniu czatu.

Mam też kilka pomysłów jak rozwinąć projekty. Przede wszystkim chcemy dorobić możliwość pisania postów na blogu użytkownikom powiązanym z projektem. Kiedy to wejdzie? Nie wiem. Chodzi mi po głowie także przeprojektowanie galerii w projektach oraz samego wyglądu projektów. Jeżeli ktoś miałby jakiś pomysł na lepszy wygląd tego elementu, chętnie skorzystamy z waszej kreatywności. Tyczy się to także innych elementów strony.

Pozostało jeszcze kilka błędów do załatania i kilka poprawek do wprowadzenia, po czym ruszymy z promocją strony i tu mam pytanie do was: Jaki sposób promocji strony byłby według was najlepszy? Mi chodzi kilka pomysłów:

  1. Reklama na Facebooku, zobaczą ją tysiące osób, więc ktoś może choć kilka osób sprawdzi stronę.
  2. Objęcie wsparcia dla jakiegoś silnika gierek, w końcu na tym kiedyś CLLPSD bazowało.  Do głowy przychodzi szczególnie Intersect Engine.
  3. Projekt forumowy gry. Jeżeli zebralibyśmy się wszyscy razem to zapewne udałoby się zrobić ciekawy projekt, co wy na to? 
  4. Rozwój własnego silnika. Teoretycznie mamy CE, nie w takiej formie w jakiej większość z nas oczekiwała i zapewne przez to zupełnie nie używana, ale jest. Ten pomysł raczej już na starcie odpada, Xandev już kilkukrotnie dawał znać, że nie ma zamiaru tego kontynuować, trochę szkoda.
  5. Współpraca z większym portalem. Kilka lat temu CLLPSD współpracowało z GameAxe, na zasadzie informacji o ciekawych projektach, co przyciągnęło kilku użytkowników. Choć na portalu pojawiło się jedynie info o projekcie Dreama, to była to jak dotąd najskuteczniejsza reklama... Ale właśnie. Ten sposób wymaga, aby na stronie powstawały ciekawe projekty.

To tyle jeżeli chodzi o pierwszy CLLPSD Update. Dajcie znać co myślicie o takim podsumowaniu nowości, zmian. Zostawcie też swój głos w sprawach poruszonych powyżej.

PS. Gdyby ktoś chciał wydać grę na androida, posiadamy konto developerskie na googlu.

Komentarze

avatar Xandev

Rozwój własnego silnika. Teoretycznie mamy CE, nie w takiej formie w jakiej większość z nas oczekiwała i zapewne przez to zupełnie nie używana, ale jest. Ten pomysł raczej już na starcie odpada, Xandev już kilkukrotnie dawał znać, że nie ma zamiaru tego kontynuować, trochę szkoda.

Mi również jest szkoda. Największy błąd to było tworzenie czegoś w technologi, która niemalże została porzucona a ostatecznie poszła w złym kierunku.
Drugą sprawą było robienie silnika w sumie nie wiadomo do czego. W końcu jeśli coś jest od wszystkiego, to jest do niczego, huh?
Jest też starsza wersja, która cieszyła się całkiem niezłą popularnością.
Teoretycznie mógłbym ją umieścić na githubie, ale znaczna większość osób nie będzie w stanie tego nawet uruchomić.
Ba, nawet ja sam, miałem problemy z poprawnym uruchomieniem, ponieważ poza odpalaniem exe trzeba było trochę pobawić się z polami w bazie.
Męczyłem się z tym prawie godzinę, gdzie pomijam aktualizowanie wszystkich bibliotek i narzędzi do nowszych wersji.
To świadczy tylko o tym jak mało intuicyjny jest, a raczej był to silnik.
Dodatkowo 3 na 5 uruchomień klienta po aktualizacji wszystkiego kończyło się crashami o całkowicie różnych podłożach.
Dobra, koniec narzekania :P

Reklama na Facebooku, zobaczą ją tysiące osób, więc ktoś może choć kilka osób sprawdzi stronę.

Owszem kilka osób może sprawdzi stronę, ale nic ich tutaj nie zatrzyma na dłużej.
Poza tym reklama na fb trafia do niewłaściwych osób, albo raczej randomowych osób.

Projekt forumowy gry. Jeżeli zebralibyśmy się wszyscy razem to zapewne udałoby się zrobić ciekawy projekt, co wy na to?

Pomysł ciekawy, aczkolwiek w obecnej sytuacji nie wróżę większego sukcesu niż miała chociażby Gryffica.
Samo zebranie teamu, który będzie ROBIŁ za darmo może okazać się takim samym wyzwaniem co zrobienie gry.
Osobiście byłbym chętny, ale przy zebranym i zadeklarowanym teamie + GDD + przygotowanym trello ze zrobionymi taskami.

Objęcie wsparcia dla jakiegoś silnika gierek, w końcu na tym kiedyś CLLPSD bazowało. Do głowy przychodzi szczególnie Intersect Engine.

To jest na pewno dobry pomysł. Pytanie tylko jak długo będziemy czekać na oficjalne wydanie źródeł.

avatar Castey

Teoretycznie mógłbym ją umieścić na githubie, ale znaczna większość osób nie będzie w stanie tego nawet uruchomić.
Ba, nawet ja sam, miałem problemy z poprawnym uruchomieniem, ponieważ poza odpalaniem exe trzeba było trochę pobawić się z polami w bazie.
Męczyłem się z tym prawie godzinę, gdzie pomijam aktualizowanie wszystkich bibliotek i narzędzi do nowszych wersji.
To świadczy tylko o tym jak mało intuicyjny jest, a raczej był to silnik.

To pokazuje, że opracowane zabezpieczenie przez główny serwer było na skuteczne, że nawet twórca ma z nim problemy :P.
Z perspektywy czasu jednak mainsrv był głupotą.

Owszem kilka osób może sprawdzi stronę, ale nic ich tutaj nie zatrzyma na dłużej.
Poza tym reklama na fb trafia do niewłaściwych osób, albo raczej randomowych osób.

W menadżerze reklam Facebooka można określić grupę docelową.

 

avatar Xandev

W menadżerze reklam Facebooka można określić grupę docelową.

Tak jakby w przypadku CE Core cokolwiek to dało. Moja znajoma dostała reklamę kompletnie się tym nie interesując xd

avatar Castey

Dostała to bo Ty lubisz CE :P 

avatar marekssj2

 

Czyli co "my" możemy zrobić? Hmm no jedyne co mi przychodzi na myśl, to nadal pracować nad swoimi projektami i mieć nadzieję że dzięki nim znajdziemy jakiś użytkowników.

Tak sobie myślę, czy jest możliwe aby zmieniać kolor strony, czcionki, ogólnie mieć większą interakcję w swoim dziale "projekty"?

Po co to?

Bo tak sobie myślę że zamiast tworzyć każdy sobie forum/stronę do gry mógł mieć taką podstronę na tym portalu.

Po co to?

Załóżmy że ogarnę kilku graczy w swoim DB, to była by większa szansa na to aby ktoś kto przeglądał by moje "podforum(...)" - zerknął na inne projekty czy też poszperał na forum.

avatar Castey

Tak sobie myślę, czy jest możliwe aby zmieniać kolor strony, czcionki, ogólnie mieć większą interakcję w swoim dziale "projekty"?

Edytor w projektach pozwala na stosowanie niemal pełnego html.

Bo tak sobie myślę że zamiast tworzyć każdy sobie forum/stronę do gry mógł mieć taką podstronę na tym portalu.
Załóżmy że ogarnę kilku graczy w swoim DB, to była by większa szansa na to aby ktoś kto przeglądał by moje "podforum(...)" - zerknął na inne projekty czy też poszperał na forum.

Odpada, ewentualnie możemy udostępnić miejsce na serwerze i subdomenę. Gdyby każdy, nawet najgorszy projekt miał posiadać podstronę, to zrobił by się tu instry burdel. Poza tym, wątpię w to, aby ktoś kto nie chce zrobić podstawowego projektu, który ma być czymś w rodzaju wizytówki, zrobił własną podstronę. 

 

avatar arekrem

Może należy odpuścić sieciowe funkcjonalności w projektach i skupić się na czymś wymagającym mniejszej ekspertyzy? Jakby się uprzeć, można wziąć UE4 albo Unity i zrobić coś fajnego razem.

Przeglądaj/Edytuj

Dodaj Wpis

Wpis tygodnia

blog-featured Sprawdź