Wyróżniony projekt

Wyróżniony projekt RabBit
RabBit jest silnikiem do gier który w założeniu ma spałniać moj...

Wyróżniony wpis

Wyróżniony wpis Dziewczyna na deszczu - wytrwałość
Kończę gdy się znudzę. A nudzę się szybko. Ta świadomo&...

Wyróżniony poradnik

Wyróżniony wpis Jak rozpocząć prywatną rozmowę na czacie
Witajcie w pierwszym, bardzo krótkim i szybkim poradniku.Po...

Nowości w SkyMon!

Logowanie




Utworzono: 11 August 2017 02:21 | Wpis do projektu: SkyMon - Polska gra MMORPG 2D
Blog image

Odkąd została wydana wersja pre-beta minęło sporo czasu. Bardzo dużo rzeczy uległo zmianie na (mam nadzieję) lepsze. Oto najważniejsze z nich:

1. Chat 
W pełni działający chat. Możliwość wyboru, który chcemy czytać (Mapowy, Gildyjny, Grupowy, Prywatny). Do wybrania na którym chacie chcemy napisać wiadomość służą znaki specjalne przed wiadomością (np. do chatu prywatnego: !NAZWA_GRACZA treść) 
 

2. Ulepszanie przedmiotów 
Od teraz istnieje tylko jeden zwój dla ulepszania broni i zbroi, a nie tak jak to było w wersji pre-beta. Z przeciwników wypadają Kamienie w sześciu różnych kolorach. Każdy z kamieni służy do ulepszenia przedmiotu na inny plus (np. Szary Kamień wymagany jest aby ulepszyć przedmiot na +1). W zwoju pokazuje % szany na ulepszenie i wymagane przedmioty. 
 

3. Okienko z informacją 
Prawy przycisk myszy przyciśnięty na przedmiocie otwiera okienko z informacją o nim. Wymaga to jeszcze dopracowania, ale ogólnie wygląda to tak: 
 

4. Receptury 
Aktualnie nie było żadnej różnorodności w wyposażeniu gracza, dwa sklepy w których każdy mógł kupić to co potrzebuje na dany poziom. Gracze mieli taki sam ekwipunek, więc wszyscy byli tacy sami. Teraz doszły receptury. Jest to coś dzięki czemu będzie można wytworzyć przedmiot, korzystając z innych. Z takiej receptury można wytworzyć lepszą broń/zbroję/amulety itp. niż te kupne w sklepie. Receptury będą wypadać z określonych przeciwników, bądź bossów, a niektóre także będą dostępne w innych sklepach. 
 


5. Automatyczne zaznaczenie przeciwnika 
Od teraz naciskając klawisz ataku [Q] lub [CTRL], automatycznie zaznaczysz najbliższy cel. Pozostaje dorobić automatyczne dochodzenie do przeciwnika gdy cel jest zaznaczony. 

6. Błąd powodujący nie możliwość zalogowania się do gry 
Były takie sytuacje, gdy server stał długo bez resetowania, gdy gracze nie mogli się zalogować. Teraz, mam nadzieję, że całkowicie usunąłem ten problem. 

7. Nowy balans 
Został całkowicie zmieniony balans postaci. Między innymi zmniejszono ogólną ilość HP i MP. Nowy balans charakteryzuje się trudniejszą rozgrywką. 

8. Szybkość ataku NPC 
Aktualnie każdy przeciwnik bił z szybkością 1sek. Teraz każdy przeciwnik może mieć unikalną szybkość ataku z dokładnością do 250ms. 

9. Informacje o przedmiocie 
W wersji pre-beta gry tylko w sklepie i ekwipunku wyświetlała się informacja na temat przedmiotu. Teraz, gdziekolwiek by przedmiot się nie znajdował (w okienku), po najechaniu na niego myszką, zostanie wyświetlona nazwa oraz poziom (jeżeli takowy jest wymagany do założenia). A prawy przycisk myszy otworzy okienko z szczegółami. 
 

10. Ucinanie tekstu w połowie słowa 
Poprawiłem także ucinanie tekstu, które raziło w oczy na chacie. 
 

11. Aukcje 
Od teraz w wiosce stoi Aukcjoner, który za drobną opłatą daje możliwość umieszczenia przedmiotu na aukcji. Gracz ma ograniczoną maksymalną ilość przedmiotów które wystawia do 10 (bez premium). Przedmiot na aukcji widnieje przez 24 godziny, po tym czasie, jeżeli nie zostanie kupiony, gracz ma 24 godziny na odebranie go - po tym czasie przepada. Podobnie jest gdy przedmiot zostanie sprzedany. Gracz ma 24 godziny na odebranie złota od aukcjonera, w innym wypadku - przepadnie. Można wyszukiwać przedmioty po jego poziomie, typie, wymaganej klasie oraz nazwie (nie koniecznie pełnej - wyszukuje nawet przedmioty po podaniu jednej litery) 
 
 

12. Dodawanie odporności 
W starym systemie odporności można było dodać poprzez cztery różne kamienie dropiące z bossów. Teraz system przeszedł całkowitą zmianę. Każdy gracz zabijając potwory słabsze o maksymalnie 10lvl ma szanse na wydropienie przedmiotu: Nieoszlifowany kamień. Sam w sobie nie jest użyteczny. Należy kupić przedmiot: Kwas Szlifierski oraz użyć go w ekwipunku. Dzięki temu wydropiony wcześniej kamień zyska (w zależności od szczęścia) poziom od 1 do 5 (im wyższy poziom tym mniejsza szansa na jego uzyskanie). W sklepie dostępny jest jeden Kwas szlifierski, inny - mocniejszy (większa szansa na lepszy poziom kamienia) można zrobić z receptury. Otrzymany, po użyciu kwasu, Kamień Odporności można "włożyć" w amulet lub pierścień. Od teraz te przedmioty mają swój własny unikalny "Poziom Ochronny" (od 1 do 5). Aby włożyć Kamień w amulet/pierścień należy udać się do NPC w wiosce. Za drobną opłatą doda odporność. Im większy poziom kamienia tym więcej odporności uzyskasz, a także większa szansa na odporność podwójną (na dwa żywioły). Nie można włożyć kamienia o większym poziomie niż Poziom Ochronny amuletu/pierścienia. 
 

13. Honor 
Za zabicie gracza słabszego o maksymalnie 5 poziomów, otrzymuje się punkty honoru. Im mocniejszy przeciwnik, tym więcej honoru za jego zabicie. Honor w przyszłości będzie wpływać na rozgrywkę, jednak póki co, wpływa jedynie na ranking. 

14. Minimapa
W prawym górnym rogu została dodana minimapa. Wyświetla ona miejsce położenia gracza, NPC oraz graczy w grupie i gildii.


15. Stopniowanie ekwipunku
Zostało dodane stopniowanie ekwipunku. Im wyższy poziom tym mocniejszy atak/obrona. W grze są cztery stopnie, póki co pod nazwą roboczą która ulegnie zmianie w przyszłości. Stopniować ekwipunek można u kowala. Jest na to mała szansa, a w przypadku niepowodzenia przedmiot zostanie zablokowany. W takim wypadku dzięki specjalnym przedmiotom, można go odblokować.

16. Bonusy
Od teraz do wyposażenia dzięki specjalnym przedmiotom można dodawać różne bonusy. Maksymalna ich ilość w jednym, to pięć. Bonusy są generowane losowo w zależności od użytego przedmiotu oraz poziomu wyposażenia i jego stopnia.


No i to by było na tyle. Wszystkich zainteresowanych projektem zapraszam na stronę SkyMon

Komentarze


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Trzeba przyznać, że ilość zmian robi wrażenie i fajnie, że projekt się rozwija. Nie wiem czy to już jest zrobione czy też nie, ale grze przydałby się instalator, który poza wgraniem gry zarejestruje też bibliotekę od dx8. Część potencjalnych graczy może przerosnąć lub przerazić konieczność ręcznej rejestracji tej dll'ki. 


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Nie spodziewałem sie tylu zmian. :) 


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Podoba mi się minimapa :D Fajnie, że projekt się rozwija i coś konkretnego z tego wychodzi :)


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

To ja też napiszę - lista zmian robi wrażenie, aż chce się je przetestować. Oby tak dalej! :)


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Ogrom zmian oraz jakość prezentacji przyprawił mnie o zachwyt, - naprawdę. (...gargamel....) Fajno że się tak szybko rozwijasz, jedyne co mi się nie podoba to spritesy, oraz tilesety, nie to że mi się nie podobają, ale chyba już się przejadły... a może to ryba z obiadu.... nie jestem w stanie określić.


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Dzięki za komentarze :)

Jeśli chodzi o tilesety, to używam ich z powodu braku innych tak różnorodnych. Są najpopularniejsze i zawsze się znajdzie elemwnt którego brakuje. W przyszłości jeśli znajdzie sie grafik, to możliwe, że sie zmienią.


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Ogólnie nic nie mam do RTP z RM'a xp, bo widywałem naprawdę ładnie zrobione mapki w tym stylu. :D Może to kwestia naoglądania się mappingu w bardzo ubogim wykonaniu. :D Tak ze ten, nie musisz nic podmieniać wystarczy poprawić jakość wykonania. :D 


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Jeżeli chodzi o sam wygląd map, to na razie nie przykładam do tego uwagi. Tworzenie ich jest czasochłonne, dlatego w grze są tylko ich puste szkice, więc nie należy brać tego jako końcowa wersja :) Pozatym, maperem jestem raczej średnim więc końcowy efekt też taki będzie jeśli nie znajde mapera.


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Mi się wydaje że o wiele lepszym pomysłem na promocję gry było by zrobienie czegoś mniej, a w lepszej jakości. Dlatego skupił bym się na wyglądzie, map, interface, itd. Znam takie przysłowie, o jedzeniu najpierw oczami a dopiero później za pomocą ust... Dlatego jeżeli już udostępniasz materiały z gry powinne one zachęcać graczy do wspólnej gry. Nawet jeżeli gra jest tylko w procesie tworzenia.


Dajmy na to że ktoś wejdzie do gry, spojży że kiczowata grafika, puste mapy, braki w interface. Na 80% nie zniechęci to go, nawet jeżeli gameplay będzie wciągający i klimatyczny.


http://rmrk.net/index.php?topic=41620.0 - Eleganckie addony do grafik których używasz, znalezione przez przypadek. XD


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

A ja jednak uznaje, że mapy są najmniej ważnym aspektem gry. Chociażby na przykładzie gry Aphelion, gdzie mapy były na poziomie -1 a gracze do dziś odwiedzają stronę parę lat po zamknięciu servera. No i też właśnie dlatego nie udostępniam screenów z map :P Oczywiście będą one ukończone, ale tak jak pisałem wcześniej, maperem jestem średnim - więc również mapy będą średnie.

Dzięki za link, akurat jedno przyda się na pewno :)


Utworzono: 11 sierpnia 2017 02:21

Zapowiada się ciekawie, na pewno przetestuję :D
avatar
Liczba projektów:
Liczba wpisów na blogu: