Wyróżniony projekt

Wyróżniony projekt RabBit
RabBit jest silnikiem do gier który w założeniu ma spałniać moj...

Wyróżniony wpis

Wyróżniony wpis Dziewczyna na deszczu - wytrwałość
Kończę gdy się znudzę. A nudzę się szybko. Ta świadomo&...

Wyróżniony poradnik

Wyróżniony wpis Jak rozpocząć prywatną rozmowę na czacie
Witajcie w pierwszym, bardzo krótkim i szybkim poradniku.Po...

RabBit

Galeria

O projekcie

Kategoria:
Program
Status:
W trakcie tworzenia
Członkowie:

Logowanie




Utworzono: 12 września 2017 13:22

RabBit jest silnikiem do gier który w założeniu ma spałniać moje kryteria przy tworzeniu własnych gier.

Od kiedy poznałem DirectX/OpenGL od razu polubiłem programowanie grafiki i to właśnie w tym projekcie implementuję moje wszystkie wymysły graficzne. Silnik miał wiele wersji, wielokrotnie był przepisywany. Pierwotnie powstawał w języku C#, obecnie napisany jest w C++ z użyciem biblioteki OpenGL.

Ta wersja silnika - mam nadzieję, że ostatnia - przeznaczona jest do tworzenia konkretnej gry, która w odpowiednim momencie zostanie ukazana. Właśnie z tego względu wiele obecnej części kodu przystosowywana jest pod konkretny produkt.

To co wspiera i czym zajmuje się silnik:

  • Własny moduł matematyczny (Vector2, Vector3, Vector4, Matrix4, Quaternion)
  • Własny system kolizji (AABB, OrientedBoundingBox, Sphere, Ray, Plane)
  • Wielowątkowe ładowanie zasobów z priorytetem
  • Drzewo brył ograniczających (ang. bound volume hierarchy, BVH)
  • Wokselizacja sceny
  • Fizyczny model cieniowania (ang. physically based rendering, PBR)
  • Mapowanie normalnych (ang. normal mapping)
  • Mapowanie cieni dla świateł kierunkowych, punktowych i stożkowych (ang. shadow mapping)
  • Entity Component System (ECS)
  • Wieloplatformowość (Windows, Linux)
  • Forward / Deferred Renderer
  • Wygładzania krawędzi dla Deferred Renderer (Fast Approximate Anti-Aliasing, FXAA)
  • Animacje Szkieletowe


Dyskusje

Brak dyskusji


Rozpocznij nową dyskusję

Wpisy

Brak wpisów

Galeria

O projekcie

Kategoria:
Program
Status:
W trakcie tworzenia
Członkowie:
avatar
Liczba projektów:
Liczba wpisów na blogu: